112 Nieuws

Bom uit de Tweede Wereldoorlog gevonden

Weesp - 6 mei 2026 16:05 | AS Media

WEESP - Woensdagmiddag 6 mei tegen 14.50 uur is een bom uit de Tweede Wereldoorlog gevonden aan de Lange Muiderweg in Weesp.

De explosieve vondst leidde tot een directe inzet van hulpdiensten. Het treinverkeer in de omgeving kwam stil te liggen en de locatie is afgezet. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is ingeschakeld om de bom te ontmantelen.

Diverse disciplines, waaronder de brandweer, gemeente, ambulancedienst, EOD en politie, zijn betrokken bij de situatie. Na ongeveer 55 minuten werd de inzet opgeschaald naar grip 1, wat duidt op een verhoogde coördinatie van de hulpverlening.

Alle foto's

Meer 112 nieuws uit Weesp en omgeving