112 Nieuws

Verhoogde CO2-concentratie leidt tot alarm en brandweeractie

Weert - 4 mei 2026 19:36 | AS Media

WEERT - In de vroege avond van maandag 4 mei niet lang na 19.00 uur vond een milieu plaats aan de Kokmeeuw in Weert. Een verhoogde concentratie CO2 werd gemeten in de woning. De bewoners gingen warm water pakken uit de kraan, waarna de CO2-melder afging. Ze sloegen meteen alarm en gingen buiten staan in afwachting van de brandweer. De brandweer verrichtte metingen en bevestigde de aanwezigheid van CO2. In reactie daarop schakelden zij de cv-ketel uit totdat deze gerepareerd kon worden. Hierdoor zitten de bewoners tijdelijk zonder verwarming en warm water.

Alle foto's

Meer 112 nieuws uit Weert en omgeving